.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از طرح توسعه نساجي قائم شهر چه خبر؟
از طرح توسعه نساجي قائم شهر چه خبر؟

نساجي قائم شهر يكي از سه كارخانه بزرگ نساجي مازندران كه در قالب نساجي شماره يك در خيابان ساري فعاليت خود را آغاز كرده بود.
اين شركت داراي سابقه‌اي تقريبا 77 ساله در صنعت نساجي است و همپاي نساجي شماره دو در گوني بافي و نساجي شماره سه با نام نساجي مازندران يا تلار فعاليت مي كرده است.

پس از تعطيلي كامل نساجي شماره دو يا همان گوني بافي اين نساجي و كارگران آن به نساجي مازندران منتقل شده و در قالب طرح احيا توسط شركت ترك قرار گرفتند.

هر چند گفته مي شود روند احيا و بازسازي نساجي مازندران روندي به رشد است اما هنوز از طرح هاي توسعه اي كه براي نساجي قائم شهر در نظر گرفته شده و قول آن را وزارت صنايع و معادن داده است خبري نيست.

پس از حضور رياست محترم جمهور در قائم شهر و قول احياي نساجي هاي مازندران و پس از آن در بازديدهاي محرابيان وزير صنايع و معادن اين شركت در نيمه دوم سال 88 به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران تحويل شده است.

در خبري كه بر روي خروجي پورتال وزارت صنايع و معادن در تاريخ آمده است مديرعامل نساجي قائم شهر اعلام كرده است طرح توسعه كارخانه نساجي قائم شهر با احداث خط جديد ريسندگي و بافندگي ظرف سه ماه آينده كليد مي خورد.

در اين خبر كه به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع ومعادن به نقل از مهندس محمود رمضاني آورده شده است تصريح شده كه در بازديدي كه مهندس هدايت، رئيس سازمان گسترش ونوسازي صنايع ايران از نساجي قائم شهر صورت داد، احداث خط جديد توليد با فناوري روز اروپايي به تاييد رييس هيات عامل ايدرو رسيد و وي دستور تسريع در تكميل و ارائه طرح ها به سازمان تا پايان فروردين 89 را صادر كرد.

در ادامه به نقل از رمضاني ذكر شده است كه بنابه دستور رئيس ايدرو، خط جديد در شهرك صنعتي قائم شهر يا يك منطقه محروم در استان مازندران احداث خواهد شد كه در اين خط ، علاوه بر ماشين آلات ريسندگي و بافندگي، توليد پوشاك نيز ديده شده است.

عضو هيات مديره نساجي قائم شهر در اين خبر گفته فناوري قديمي توليد نخ ضخيم در اين كارخانه وجود دارد و با ورود فناوري جديد، توانايي توليد نخ هاي نازك پنبه اي و مخلوط با پلي استر و ويسكوز را خواهيم يافت كه بدين ترتيب، علاوه بر مصرف كمتر مواد اوليه، ارزش افزوده بيشتري ايجاد خواهد شد.

رمضاني، ظرفيت اسمي توليد نخ در نساجي قائم شهر را روزانه 12 تن اعلام كرده و گفته است با ايجاد خط توليد جديد، ظرفيت ريسندگي اين شركت روزانه 26 تن افزايش خواهد يافت.
بنابر اعلام اداره اطلاع رساني ايدرو، شركت نساجي قائم شهر با سابقه 77 ساله در صنعت نساجي كشور، به تازگي جزو شركت هاي تابعه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران قرار گرفته است .
http://www.mim.gov.ir/index.php?name=news&file=article&sid=42858
اصل اين خبر در اين پايگاه در دسترس است اما با وجود اين اعلام نظرها هنوز خبري از احيا و بازسازي اين واحد صنعتي در قائم شهر نيست و به نظر مي رسد اين كارخانه احيا و توسعه خود را در لواي نام نساجي مازندران پنهان كرده است.

كارخانجات نساجي كه چون رگ هاي حياتي مردم مازندران به خصوص قائم شهر محسوب مي شوند، همواره مورد توجه مردم اين شهر قرار داشته اند به نظر مي رسد هنوز نااميدي در برابر عدم پيشرفت احياي اين واحد صنعتي بر مردم قائم شهر مستولي باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

كريم خليل پور 3 آذر 1391
لطفا نگاهي به تخصص مديران ارشد اين كارخانه هاي نساجي كه قرار است شكو فا كنند اين صنعت رابياندازيد خواهشندم اگهي دهيد يك مهندس نساجي پيدا كنيد و به مالكين اين كار خانه ها معرفي كنيد . محض رضاي خدا ..... لطفا مشخصات محفوظ باشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.